On the road again (almost) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marieke Veldkamp - WaarBenJij.nu On the road again (almost) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marieke Veldkamp - WaarBenJij.nu

On the road again (almost)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Matthew is coming.. Dat is wat hier momenteel goed merkbaar is. Maar daar zo meer over. Laten we bij het begin beginnen.

Dinsdag ochtend vroeg zijn we door mijn moeder afgezet op Schiedam om vanaf daar met de trein naar Schiphol te gaan. Daar aangekomen onze tassen afgegooid en door de douane. Alles ging lekker snel en dus uitgebreid de tijd gehad om te ontbijten en rustig naar onze gate te wandelen.

Na een goede eerste vlucht en even wachten op Londen Gatwick instappen in onze Boeing 777 en op zoek naar onze plek. Deze bleek een schot in de roos, aan het begin van een nieuw gedeelte (dus voor ons een muurtje en heeeeeeel veeeeel beenruimte) was een plekje van 2 stoelen naast elkaar dus we hadden echt mega veel ruimte. Wat natuurlijk erg lekker is op een wat langere vlucht.

Na bijna 9 uur vliegen, waarin we goed verzorgd werden, op naar de autohuurder. Hier ging alles ook super makkelijk "is deze witte goed?" Ja hoor! Op weg naar het hotel met de tomtom en daar nog even een rondje gewandeld voor we naar bed mochten. Valt niet meer een dag van bijna 24 uur wakker zijn...

Gelukkig deze ochtend niet al te veel last van de jetlag. Rustig opgestaan vandaag want de planning die we hadden moeten we iets gaan veranderen ivm Matthew. Na een stevig ontbijtje bij Denny's op naar de Pirate Cove voor een potje midgetgolf. Wow! Zo een mooie baan hebben we echt nog nooit gezien, met waterval en al. (Kar; het was ff wat anders dan tsjernobyl)

Inmiddels was het aardig warm geworden dus even afkoelen op de hotelkamer en op naar de Wallmart voor wat boodschappen en natuurlijk om even te neuzen.. Best een ervaring zeg! Wat vooral indrukwekkend was, was dat alle schappen met water en brood helemaal leeg waren omdat iedereen aan het hamsteren is vanwege Matthew.

Als je toch in Orlando ben moet je natuurlijk even langs een outlet mall dus na allebei een paar schoenen rijker pas terug naar het hotel. Nog even via de arcade voor een spelletje en dan lekker naar de kamer. Daar nu even chillen en dan zo op zoek naar een hapje te eten. Iets waar ze hier in de buurt geen gebrek aan hebben zullen we maar zeggen.

Nu dan even over Matthew. Inmiddels al een paar keer een alarm op onze telefoon gehad en op tv gaat het er alleen maar over (oja, en over de verkiezingen) Deze orkaan komt toch wel redelijk op ons af en dus hebben we besloten morgen al wat verder naar het noordwesten te reizen om alles een beetje te voorkomen. Daar is het weer prima en hebben we als het goed is geen last van Matthew. We zullen richting Tallahassee gaan en daarna zien we verder. Tegen die tijd dus weer een nieuw reisverlag!

• 06 Oktober 2016 - 07:04

Karlijn:

En, wie heeft er gewonnen met midgetgolf? Safe travels! X

• 06 Oktober 2016 - 09:06

Renske:

Super tof om zijn relaxed te kunnen vliegen hè! Goede reis naar jullie volgende bestemming. Ben benieuwd wat deze gaat worden.

• 06 Oktober 2016 - 10:10

Jolanda:

Klinkt als een relaxte start. Goede reis naar Tallahassee :)

• 06 Oktober 2016 - 13:48

Eric:

Fijn dat de reis goed verlopen is en verstandig dat jullie hebben besloten de orkaan uit de weg te gaan.
    Veel plezier verder op deze super mooie bestemming.

• 06 Oktober 2016 - 14:41

Eva:

Klinkt goed allemaal, veel plezier en pas op voor Matthew!

• 07 Oktober 2016 - 08:54

Krista :

Superleuk verslag, ben benieuwd naar de volgende. Goeie doorreis, doe voorzichtig en vooral veel plezier!!

• 07 Oktober 2016 - 13:14

Lenny:

Een goed begin is het halve werk! Ik ben blij dat jullie het een eindje verderop gaan zoeken want de beelden van Matthew zijn verschrikkelijk. Veel plezier!!

• 08 Oktober 2016 - 17:59

René Veldkamp:

Hoi,
    Hoor net dat Matthew wat aan het inbinden is.