The road ahead is empty - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marieke Veldkamp - WaarBenJij.nu The road ahead is empty - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Marieke Veldkamp - WaarBenJij.nu

The road ahead is empty

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Jacksonville

En off we go. Na een paar heerlijke dagen in New Orleans was het tijd om verder te reizen. De komende dagen doorkruisen we 3 staten om uiteindelijk de laatste paar dagen in Orlando door te brengen.

De eerste dag stond een mooie route langs een deel van de Mississippi op het programma. Via Baton Rouge zijn we naar Natchez gereden om daar de Natchez Park Way te pakken naar Jackson. Een prachtige route die vroeger gebruikt werd door de reizigers voor ze hadden uitgevonden over water te reizen. Een route vol met oude herrineringen aan de Indianen en zelfs met een paar herten.

In Jackson ingecheckt in t hotel en na een heerlijke sushi diner in de buurt een avondje relaxen en naar bed, morgen weer verder.

Op tijd opgestaan en ontbeten en toen hup de weg op naar de volgende staat; Alabama. Deze keer de snelle route over de snelweg en zo waren we bijtijds in Montgommery om de stad nog een beetje te verkennen. Een rondje gewandelt en tevens het Rosa Parks museum bezocht. Wat een geweldig mooi en indrukwekkend museum is dat. Eerst in een tijdmachinebus de tijd tot aan 1955 meegemaakt en daarna in een ander deel alles rondom de arrestatie van Rosa en hoe dat heeft geleid tot een doorbraak in de rassenscheiding. Tot slot nog even een heerlijk biertje gedronken in een lokale brouwerij en daarna echt op tijd het bedje in, morgen stond er een lange ettappe op het programma.

Na een snel ontijtje de auto in en op naar Jacksonville. Dat zo een 600 km verder op lag. Het eerste deel ging redelijk vlot over een wat kleinere snelweg. Toen we eenmaal de I10 op draaide leek er geen eind meer aan te komen. De eerste aanwijzing van de tomtom was dat we over 360 km links moesten aanhouden. Oftewel cruiscontrol aan en gaan met die banaan. Tussendoor nog even lunch bij Denny's en hup weer verder.

Redelijk kapot aangekomen in t hotel. Aangezien er in de buurt een outlet shopping centre was dat toch nog maar even bezocht en daarna lekker ons bedje in.

Nu heerlijk uitgeslapen en vandaag de omgeving hier verkennen. Morgen alweer richting Orlando om daar nog wat parken te bezoeken.

• 16 Oktober 2016 - 18:56

Jolanda:

Optimaal genieten dus... slaap lekker en goede reis morgen naar Orlando

• 17 Oktober 2016 - 22:50

Lenny:

De tijd vliegt! Gewoon lekker blijven genieten. Veel plezier in Orlando!