Riders on the storm - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marieke Veldkamp - WaarBenJij.nu Riders on the storm - Reisverslag uit Panama City, Verenigde Staten van Marieke Veldkamp - WaarBenJij.nu

Riders on the storm

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Panama City

En daar gingen we dan.. Op weg vanuit Orlando als ware stormvluchters. Wat achteraf gezien maar goed bleek ook, het weer is niet al te best geweest daar en Matthew heeft toch wel een hele hoop schade aangericht aan de kust.

Onderweg hebben we in het begin dan ook een hoop regen en harde wind gehad maar hoe meer we richting noordwest reden, hoe beter het werd. Via de kust langs de golf van Mexico zijn we in een aantal uren op ons gemakje naar Tallahassee gereden.

Het rijden hier in the States bevalt prima. De wegen zijn goed en het is er over het algemeen super rustig. Soms zelfs de weg voor ons alleen!

Vlak voor Tallahassee nog een stop gemaakt in St Marks. Een natuurpark aan de atlantische kust wat keurig bijgehouden word door de parkrangers. Even op zoek naar de alligators, maar deze bleven 'helaas' op hun veilige plek. Hierna doorgereden naar de hoofdstad van Florida en daar na een heerlijke maaltijd vers van de bbq, gegeten op de stoep, lekker ons bed in.

De volgende dag hebben we heel de dag besteed aan het ontdekken van Tallahassee. Eerst op zoek naar een plek om te ontbijten en deze midden op het terrein van de universiteit gevonden. Deze stad is namelijk de plek waar de FSU is, de Florida State University. En dat is goed merkbaar. Een hoop studenten en dispuutshuizen alom.

Hierna naar de werkplek van de baas van Florida, de State Capitol building. Onderweg werden we verrast door een optreden ter promotie van het Asia festival en na een lekker drankje op het terras op bezoek bij de governor. Die had het helaas te druk met Matthew maar we mochten wel zijn werkplek bekijken. Best bijzonder dat je zomaar in dit gebouw kan rondwandelen en met de medewerkers samen in de lift staat.

Na een heerlijke lunch in de middag het museum over de geschiedenis van Florida bezocht. Een mega mooi en mega groot museum wat gratis te bezoeken is, best indrukwekkend. In de avond een snelle vette Amerikaanse hap en op naar de volgende dag.

Vandaag op tijd de auto ingestapt op weg naar de witte zandstranden van Panama City. Via een werkelijk adembenemende route geheel langs de kust in een aantal uur naar ons hotel gereden en na het inchecken de auto weer in naar het strand. Eerst in het state park even rondgekeken en heerlijk over het strand gewandelt en toen verder gereden op zoek naar wat vertier. Wederom maar weer een potje midgetgolf en hierna heerlijk gegeten aan het strand bij Pineapple Willys. Super lekker seafood op een prachtige plek. Nu terug in het hotel en ook hier zo maar eens ons mandje opzoeken. Inmiddels ook een uurtje verandert qua tijdzone dus nog heel even opblijven om in het ritme te komen.

Morgen verder langs de kust en dan bijna aangekomen in hopelijk een van de hoogtepunten van onze reis; New Orleans.

• 09 Oktober 2016 - 09:13

Karlijn:

Fijn dat jullie weg zijn gegaan hoor! Konden wij ook wat rustiger slapen ;-) We willen wel de eindscore hè, van jullie midgetgolf competitie. X

• 09 Oktober 2016 - 20:32

Jolanda:

Klinkt als heerlijke dagen....goede reis morgen langs de kust

• 09 Oktober 2016 - 23:07

Lenny:

Lijkt me prima uit te houden daar! Veel plezier!

• 10 Oktober 2016 - 12:41

Eric:

Fijn dat alles goed gaat en dat jullie de storm voorgebleven zijn, veel plezier en fijne dagen in New Orleans