What a wonderfull world - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marieke Veldkamp - WaarBenJij.nu What a wonderfull world - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marieke Veldkamp - WaarBenJij.nu

What a wonderfull world

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Oktober 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

Dus daar gingen we dan. Een strak blauwe lucht en heerlijk zonnetje. Langs de kust van Panama city naar de volgende bestemming: Mobile. Wederom een super mooie route langs de golf van Mexico vol met palmen en witte zandstranden.

Aangekomen in Mobile ingecheckt en een rondje door de stad gewandelt. Het is een super rustige stad en zeker op een zondag is er dan ook niet al te veel te beleven. Dus op zoek via tripadviser wat deze stad te bieden heeft. Er bleek een honkbalstadion te zijn dus even kijken of er vanavond misschien een wedstrijd is. Dit bleek niet zo te zijn, iets met een winterstop oid, maar er was wel wat anders; thriller nights of lights. Een kindvriendelijk alternatief op halloween. Zonder echt te weten wat te verwachten zijn we er heen gereden en hebben een werkelijk adembenemende ervaring gehad. Een drive inn gebeuren waarbij je in het donker een parcours moet volgen en de meest mooie creaties van lampjes ziet. Alles bewegend op de muziek uit je autoradio, die je moest afstemmen op 90.5. De foto's zeggen genoeg. Met een grote glimlach gingen we die avond dan ook slapen.

De volgende dag stond het laatste deel van de route naar New Orleans op de planning. We gingen bij tijds op pad en aangezien het niet heel ver was kwamen we rond de middag aan bij onze airbnb; iets buiten het centrum in een heerlijk rustige typisch Amerikaanse wijk. Het was een prima appartementje aan het huis van de eigenaresse vast. Van alle gemakken voorzien en we werden hartelijk ontvangen.

Omdat het nog vroeg was leek het ons een goed plan om ook vandaag de stad al even in te gaan. Volgens de zus van Mimi (de eigenaresse) konden we dit het beste met Uber doen. Waar ik er nog nooit van gehoord had Mark kennelijk wel en dus waren we snel in het centrum nadat we de app hadden geinstaleerd. Super handig en goed te betalen zeg!

Ons af laten zetten op Bourbon street en gelijk overweldigd door het feestgedruis. Wat een leven en gezelligheid zeg! Kroeg aan kroeg klinkt er muziek en overal zijn mensen in feeststemming. We hebben heerlijk rondgeslenterd en her en der wat gedronken en genoten van de muziek. Natuurlijk konden we de kans van het eten van een beignet bij Cafe Du Monde niet voorbij laten gaan en hierna geheel onder de poedersuiker op naar de volgende tent. Overal livemuziek en een hoop gezelligheid. Uiteindelijk bij het Hardrock cafe beland voor een lekkere hap Amerikaans eten en hierna even richting Starbucks gewandelt om via de wifi een Uber te bestellen. En toen snel moe ons bedje in.

De volgende dag bij tijds op want we moesten nog wel even ontbijten voor we de boot op gingen de Swamps op. Jaja, als echte crocodile dundees op zoek naar alligators en andere wilde dieren. Geheel in stijl op een airboat (who are you.. who, who, who, who...) zoefden we het water over met onze gids op zoek naar de oogjes. Na een tijdje zoeken het juiste moeras op gevaren en daar kwam hij aan; een alligator. Best wel heel erg dicht bij de boot en al snel kwam ook zijn vriendje even kijken. De gids voerde ze marsmallows (kennelijk hebben alligators geen smaakpuppillen) en deze zorgde ervoor dat we ze goed konden bekijken en de gids een hoop kon uitleggen. Toen ze uit gegeten waren verder gevaren en een hoop mooie dingen gezien, en nog meer alligators.

Ineens kwam er uit een koelbox een kleintje tevoorschijn, welke de gids kennelijk bij zich had. Naast een hoop uitleg werd de kleine jongen (of meisje) ook doorgegeven en mocht je hem zelf beethouden. Best wel cool!! Hierna zat de tour en op en zijn we op ons gemakje terug gegaan naar ons appartement. Hier even gerelaxed en toen met Uber weer naar de stad.

Dit keer naar Frenchmen, het kleine maar veel authentiekere broertje van Bourbon. Hier geen massa's toeristen en een heel hoop heerlijke live muziek. Het gaat er allemaal wat relaxer aan toe dan in Bourbon, iets wat ons wel erg goed beviel. Ook genoten van alle lekkernijen en de muziek en deze avond ietwat teut ons bedje in :)

Vandaag dus maar even lekker rustig opstaan en rond de middag weer richting stad. Dit keer stond het Mardi Grass museum op de planning. Echt super tof om te zien hoe groot dat hier is en wat een mooie dingen er allemaal gemaakt worden. Een super leuke tour gehad en ook zelf mogen rondkijken. Enorm indrukwekkend allemaal en dus zeker een leuk bezoekje gehad. Hierna weer richting French Quarter om nog de laatste keer de sfeer van de stad te proeven. Aan de Missisipi heerlijke lokale lunch gehad; Gumbo voor Mark en PoBoy voor mij.

Eind van de middag weer terug want we gingen vandaag in onze wijk bij het lokale restaurant eten. Een tip van Mimi en zeer de moeite waard. Heerlijk Cajun eten op en met een volle buik een lekker avondje relaxen.

We snappen na deze 3 dagen heel goed waarom deze stad The Big Easy heet. Het is lang leve de lol en vooral lekker genieten.

Morgen begint deel 2 van onze vakantie, de uitgebreide terugreis naar Orlando. Tot snel!

• 13 Oktober 2016 - 06:19

Karlijn:

Brrr... Dus nu heb je niet alleen op een krokodil gezeten maar heb je er ook nog 1 vastgehouden. Durfde Mark ook? ;-)

Veel plezier met deel 2, time flies when you're having fun!

X

• 14 Oktober 2016 - 11:29

Lenny:

Heerlijke vakantie hebben jullie. Nog nooit iemand gehoord die niet super enthousiast was over New Orleans. Geniet maar lekker van de rest!

• 14 Oktober 2016 - 21:45

Jolanda:

wat gaaf om te lezen dat jullie zo genieten. Op naar de volgende avonturen.

• 15 Oktober 2016 - 13:54

Eric:

wauw !!!.................wat een belevenis...en een standbeeld van Louis......nogmaals wauw !!